ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ

Αναδημοσίευση από τα Αχαρναϊκά Νέα

Για την πόλη των Αχαρνών, τον αρχαιότερο Δήμο της Αττικής

Πέντε χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες, οι Αχαρνές αποκτούν προσωρινή στάση με το όνομα ΑΧΑΡΝΕΣ σε μία γραμμή του και ακόμα σε απόσταση 200 μέτρα θα λειτουργήσει και Σταθμός στη γραμμή Αθηνών – Χαλκίδας, με το όνομα ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ. Τίποτα άλλο για τα επόμενα χρόνια.

Απομακρύνεται ή αναστέλλεται πλέον η λειτουργία του Σ.Κ.Α. ως το Κέντρο Μετεπιβίβασης Επιβατών μεταξύ Προαστιακών και Υπερτοπικών αμαξοστοιχιών

Αποκαλυπτική η επίσκεψη του συμπολίτη μας βουλευτή Ντίνου Βρεττού στο Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών

Αν συνδυάσουμε τις εξελίξεις του Σ.Κ.Α. με την εγκατάσταση 3.000 λαθρομεταναστών στην Αμυγδαλέζα, που πρόσφατα ανακοινώθηκε, τότε επαληθεύεται αυτό που από χρόνια λέγεται πως στις Αχαρνές φέρνουν μόνο ρυπογόνες υπερτοπικές χρήσεις.

Το περίεργο όλων των παραπάνω είναι πως δεν υπάρχει καμιά αντίδραση, καμιά μαχητική διαμαρτυρία, από κανένα Συλλογικό – Πολιτικό – Κομματικό – Νομαρχιακό και Δημοτικό Φορέα. Απλά όλες οι ευθύνες μεταφέρονται σε όλες τις τελευταίες Δημοτικές Αρχές της πόλης. Ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους της εναλλαγής Δημάρχων ανά τετραετία.

Η έλλειψη χρημάτων αλλά και η χαλαρή στάση του Δήμου Αχαρνών τα τελευταία χρόνια, φαίνεται πως οδηγεί σε αδιέξοδο το έργο του ΣΚΑ και του Προαστιακού στο Δήμο Αχαρνών, τουλάχιστον στην μορφή που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός, με ορατό πλέον τον κίνδυνο από αναπτυξιακό έργο που περιμέναμε να γίνει ένα έργο που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την περιοχή.

Προβλήματα και κινδύνους που κατ’ επανάληψη έχουν αναφέρει τα «Αχαρναϊκά Νέα» και το αδιέξοδο του έργο επιβεβαιώνεται και από τα όσα ειπώθηκαν και εντοπίστηκαν κατά την επίσκεψη του Βουλευτή κ. Ντίνου Βρεττού στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ και την συνάντηση που είχε με τον υπεύθυνο των έργων.

Σύμφωνα λοιπόν με όλα αυτά, τα έργα σ’ ότι αφορά το τμήμα Αχαρνές – Χαλκίδα προχωρούν μεν, όπως και το τμήμα αυτού του προαστιακού, όμως κανένα άλλο έργο δεν προχωρά για να ολοκληρωθεί ο αρχικός σχεδιασμός του ΣΚΑ.

Να σημειώσουμε πως ο αρχικός σχεδιασμός του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών, μάλιστα το έλεγαν ως το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, προέβλεπε σύμπλεγμα σταθμούς τόσο Διαπεριφερειακών όσο και προαστιακών αμαξοστοιχιών, με αντίστοιχες σταθμεύσεις όλων των δρομολογίων και την μετεπιβίβαση επιβατών σε κάθε κατεύθυνση.

Σε ότι αφορά τον Προαστιακό, είχε ενταχθεί στα Ολυμπιακά Έργα και θα λειτουργούσε το 2004. Δυστυχώς καθυστερήσεις από διάφορες προσφυγές , καθώς και τα κατασκευαστικά προβλήματα του τμήματος Πειραιά – Αθήνα – Σ.Κ.Α., περιορίστηκε τότε στην κυκλοφορία συρμών από Αθήνα – Αεροδρόμιο, με διαγώνια παράκαμψη στο ύψος της Λυκότρυπας, από την κανονική γραμμή Αθηνών – Χαλκίδος στην γραμμή προς Αεροδρόμιο, χωρίς σταθμό στις Αχαρνές. Τις επόμενες χρονιές 2006, ή 2007 έγινε και η άλλη διαγώνιος από Λυκότρυπα προς Κόρινθο – Κιάτο, πάλι χωρίς σταθμό στις Αχαρνές. Σήμερα βρίσκεται υπό κατασκευή η Τρίτη διαγώνιος που ενώνει τις γραμμές Πελλοπονήσου με αυτές προς Θεσσαλονίκη. Όλα αυτά έξω από το λεγόμενο Σ.Κ.Α.

Στο θα διαβάσετε και στο ρεπορτάζ που ακολουθεί, από την επίσκεψη του βουλευτή Ντίνου Βρεττού στο Σ.Κ.Α., ο υπεύθυνος του εργοταξίου τον ενημέρωσε πως θα λειτουργήσουν σε περίπου ένα μήνα δηλαδή ο Σταθμός της γραμμής Αθηνών – Χαλκίδος και η Στάση Προαστιακού εντός της Αττικής οδού, πλησίον της Οδού Φιλαδελφείας. Δεν θα λειτουργήσει ο Σταθμός Λυκότρυπας. Για ολοκλήρωση των Σταθμών εντός του Σ.Κ.Α. δεν υπάρχει τίποτα το ανακοινώσιμο, ούτε καν χρονοδιάγραμμα.

Με λίγα λόγια τόσες υπέργειες σιδηροδρομικές γραμμές θα διέρχονται από την πόλη, χωρίς καμιά εξυπηρέτηση για τους κατοίκους της πόλης, χωρίς καμιά προοπτική ανάπτυξης.

Πέραν αυτών και στα ήδη κατασκευαζόμενα τμήματα διαπιστώθηκαν πολλές ελλείψεις, όπως προστατευτικά κάγκελα στην μη προσέγγιση στα ηλεκτροφόρα στύλους και καλώδια της ηλεκτροκίνησης, δρόμους και διαδρόμους πρόσβασης, αλλά και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις στους γύρω χώρους.

Συνεπώς απομακρύνεται μέχρι την οριστική αναστολή , η κατασκευή του Σ.Κ.Α. όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί και η εξέλιξη αυτή για τα επέμενα χρόνια το καθιστά ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ για τον Δήμο των Αχαρνών.

Επίσκεψη Ντίνου Βρεττού στο εργοτάξιο του Σ.Κ.Α.

Το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) επισκέφτηκε το πρωί του Σαββάτου 13 Ιουνίου 2009 ο Βουλευτής Περιφέρειας Αττικής του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Βρεττός.

Σκοπός της επίσκεψης που αποτέλεσε την συνέχεια επανειλημμένων παρεμβάσεών του εντός και εκτός Βουλής, ήταν η ενημέρωσή του για την πορεία των έργων και οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις στην λειτουργία των Σταθμών του Προαστιακού «ΑΧΑΡΝΕΣ» και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ.

Ο Ντίνος Βρεττός ενημερώθηκε από τον υπεύθυνο του εργοταξίου της εργολήπτριας εταιρείας (ΑΚΤΩΡ) Σωτήρη Καραβάκη και εν συνεχεία περιηγήθηκε στα έργα τόσο εντός του ΣΚΑ, όσο και κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών μέχρι τον χώρο του προβλεπόμενου Σταθμού της Λυκότρυπας.

Μετά την ολοκλήρωση της περιήγησης ο Βουλευτής εξέφρασε την ικανοποίησή του για την λειτουργία των Σταθμών του Προαστιακού προς Χαλκίδα και Αεροδρόμιο. Εξέφρασε όμως την δυσαρέσκειά του για την αδικαιολόγητη, όπως την χαρακτήρισε, καθυστέρηση λειτουργίας των Σταθμών του Προαστιακού ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ και ΑΧΑΡΝΕΣ της γραμμής ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΑΧΑΡΝΕΣ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ.

Πρόσθεσε ακόμη ότι η λειτουργία των δύο αυτών σταθμών του Προαστιακού θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της περιοχής και θα εξυπηρετήσει πολύ μεγάλο αριθμό πολιτών, οι οποίοι είναι στην πλειοψηφία τους βιοπαλαιστές. Εξ ίσου επικριτικός ήταν για το ζήτημα της εγκατάλειψης του σχεδίου παράκαμψης των Αχαρνών από την γραμμή του ΟΣΕ ΑΘΗΝΑ – ΛΑΡΙΣΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

Ο Ντίνος Βρεττός τόνισε ότι το σχέδιο εγκαταλείφθηκε για λόγους οικονομικούς, παρόλο που έχουν υλοποιηθεί έργα αξίας 5 εκτ. Ευρώ από τον συνολικό προϋπολογισμό των 30εκατ. ευρώ τα οποία απαιτούνται για το έργο της παράκαμψης. Με το σχέδιο της παράκαμψης η σημερινή σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει την πόλη καταργείται, από το ΣΚΑ μέχρι την Καραμανλή και μετατρέπεται σε Λεωφόρο. «Οι Αχαρνές υφίστανται μεγάλη περιβαλλοντική υποβάθμιση για την κατασκευή και λειτουργία του ΣΚΑ. Είναι απαράδεκτο να μην απολαμβάνουν, τουλάχιστον, τα όποια οφέλη θα μπορούσαν να προκύψουν. Το πιο σημαντικό όφελος ήταν η δυνατότητα μετακίνησής τους στην Αθήνα. Ο Σταθμός αυτός μπορεί άμεσα να λειτουργήσει με την κατασκευή δυο πεζογεφυρών προϋπολογισμού 500εκατ. ευρώ και με την διαμόρφωση έστω ενός τμήματος του προβλεπόμενου χώρου στάθμευσης. Πολύ σημαντική είναι η πραγματοποίηση της παράκαμψης αλλά και κάποιων αντισταθμιστικών οφελών, όπως η διάνοιξη δρόμων που σχετίζονται με το ΣΚΑ ή η πραγματοποίηση έργων πρασίνου σε χώρους που δεν θα χρησιμοποιηθούν από τον ΟΣΕ.»

Τέλος, ο Βουλευτής δήλωσε αποφασισμένος να συνεχίσει τις παρεμβάσεις του με συναντήσεις τις οποίες θα ζητήσει άμεσα από τον Υπουργό Μεταφορών και τους υπευθύνους της ΕΡΓΟΣΕ.