Ε ! ΟΧΙ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ Σ.Κ.Α.

Αναδημοσίευση από τα Αχαρναϊκά Νέα

Πως η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε την συγκατάθεση της να ονομάζονται οι υποσταθμοί του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών, σε σταθμούς «Κάτω Αχαρνές», σε απόσταση 300 μέτρα από το Δημαρχείο. Ενημερώθηκε ο Δήμος Αχαρνών;

Η σωστή ονομασία που πρέπει να δοθεί σε όλους τους υποσταθμούς σταθμούς του Σ.Κ.Α. είναι μόνο «ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ»

Τι θα κάνουν τώρα Δημοτική Αρχή , Δημοτικές Παρατάξεις, βουλευτές της Περιφέρειας, για την αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος της ιστορικής πόλης των Αχαρνών.

Η κατασκευή του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών έχει σχεδιαστεί και προγραμματιστεί από την δεκαετία του 1950, στην περιοχή ΑΜΑΛΙΑ, έτσι λέγονταν. Παράλληλα το Σωματείο της τότε ΣΕΚ , αγόρασε οικιστική έκταση στην Περιοχή Πύργουθι, την σχεδίασαν με κανονικούς δρόμους, οικοδομικά τετράγωνα με οικόπεδα 228 τ.μ. το κάθε ένα, πλατείες, πράσινο και φυσικά την διέλευση των γραμμών, πουλήθηκαν σε τότε υπαλλήλους σιδηροδρομικούς.

Πέρασαν τα χρόνια, όλοι οι δικαιούχοι περίμεναν την ένταξη στο ευρύτερο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αχαρνών. Υποσχέσεις που έμειναν υποσχέσεις.

Ήλθαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, έγινε η Αττική Οδός, μέσα στα Ολυμπιακά έργα ήταν και το Συγκοινωνιακό Κέντρο και ο Προαστιακός. Κάπου με τις δικαστικές προσφυγές, κώλυσαν οι εργασίες της κατασκευής των γραμμών Πειραιά – ΣΚΑ. Υποτυπώδεις κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, κυκλοφόρησε ο Προαστιακός Αθήνα – Αεροδρόμιο. Λίγο μετά επεκτάθηκε και μπήκε σε κυκλοφορία η γραμμή προαστιακού Κόρινθος – ΣΚΑ- Αεροδρόμιο. Ο τότε υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης έλεγε πως το 2006, θα λειτουργήσει το Σ.Κ.Α.

Τα έργα όμως προχωρούσαν με αργούς ρυθμούς, κάτι που παραδέχθηκε σε πρόσφατη συνέντευξη ο τωρινός υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης. Πέρασαν από του Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 τέσσερα ακόμα χρόνια. Για την πρόοδο έργων και την λειτουργία του Σ.Κ.Α. είμαστε στο ίδιο σημείο και στην ίδια διεκδίκηση.

Σημασία όμως δεν έχει να παραθέτουμε γεγονότα και λάθη του παρελθόντος, για τις όποιες καθυστερήσεις, αφού είναι πλέον γεγονός πως πρόσβαση στον Προαστιακό έχουν όλοι οι Δήμοι της Αττικής εκτός του Δήμου Αχαρνών όπου πρόκειται να λειτουργήσει το πιο σύγχρονο Συγκοινωνιακό Σιδηροδρομικό Κέντρο των Βαλκανίων.

Σήμερα η πρόοδος του μοναδικού έργου, που θα δώσει παραπέρα προοπτική ανάπτυξης στην πόλη μας , όπως φαίνεται και στο φωτογραφικό ρεπορτάζ είναι απογοητευτική για τον Δήμο Αχαρνών. Κατασκεύασαν μόνο σταθμό για τα τρένα Αθηνών – Χαλκίδας και έδωσαν το όνομα ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ, ο επόμενος σταθμός προς Αθήνα, είναι στην ογδόη στάση και θα λέγετε ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ.

Κανονικά πρέπει να κατασκευαστούν άλλοι δύο Σταθμοί, ένας για τα υπεραστικά Τρένα και ο άλλος του Προαστιακού.

Είδαμε να κατασκευάζεται γραμμή διέλευσης αμαξοστοιχιών, Θεσσαλονίκης – Πατρών, χωρίς στάση στο Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών. Που σημαίνει πως και την επόμενη διετία η πόλη των Αχαρνών δεν εξυπηρετείται συγκοινωνιακά με τον Προαστιακό και Υπεραστικό σιδηρόδρομο, παρ’ ότι φιλοξενεί τον Σ.Κ.Α. Ακόμη τι θα γίνει με τους γύρω χώρους, διαμόρφωση δρόμων, χώροι πάρκιν, καταστήματα, εκκλησία, κ.τ.λ.

Επιβάλλεται άμεσα να ενεργοποιηθούν, ο Δήμος Αχαρνών, οι βουλευτές και οι υφυπουργοί της Περιφέρειας να πιέσουν τον υπουργό Μεταφορών, τι συμβαίνει με την ΕΡΓΟΣΕ, τόσο με την πρόοδο των έργων και την προοπτική των, όσο και με την ονομασία. Έχει σημασία για την πόλη των Αχαρνών.

Επιβάλλεται ακόμη το θέμα του Σ.Κ.Α. να έλθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως το έχουν ζητήσει οι Δημοτικές Παρατάξεις του Γιώργου Λέκκα και του Βασίλη Τοπαλιανίδη, καθώς και δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Βρεττός.