Η λύση ήρθε από το Μενίδι

04-05

Το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών φαίνεται πως θα είναι η λύση στο πρόβλημα της μειωμένης επιβατικής κίνησης του προαστιακού σιδηρόδρομου. Η χαμηλή επιβατική κίνηση που καταγράφεται και στον προαστιακό είναι ευθύνη του ανεπαρκούς σχεδιασμού του νέου μέσου σταθερής τροχιάς. Τα ηλεκτροκίνητα τρένα έφθασαν, αλλά δεν μπορούν να αποδεσμευτούν οι ντιζελάμαξες που είχαν επιστρατευθεί από το υπόλοιπο δίκτυο του ΟΣΕ. Ο λόγος; Δεν είχε προβλεφθεί η κατασκευή ηλεκτροαμαξοστασίου και το μόνο που υπάρχει βρίσκεται στη Νέα Μενεμένη, που σημαίνει ότι οι συρμοί θα έπρεπε να «διανυχτερεύουν» στη Θεσσαλονίκη, ενδεχόμενο που φυσικά είναι αδύνατο.

Όμως, η λύση είναι κοντά, διότι ήδη κατασκευάζεται μικρή επισκευαστική βάση στο ΣΚΑ, ώστε να δρομολογηθούν τα υπερσύγχρονα τρένα από τον Ιούνιο, οπότε ο προαστιακός προβλέπεται να φθάσει ως την Κόρινθο. Σε αυτή την επέκταση στηρίζονται όλες οι ελπίδες των αρμοδίων για αύξηση της επιβατικής κίνησης, που σήμερα υπολογίζεται σε 15.000 άτομα την ημέρα. Αν τηρηθούν οι προγραμματισμοί, στις αρχές του 2006 ο προαστιακός θα φθάνει στη Θήβα, τη Χαλκίδα και το Κιάτο Κορινθίας, μετατρέποντας τους γειτονικούς νομούς σε προάστια της Αθήνας, αφού η σύνδεση θα γίνεται σε λιγότερο από μία ώρα.